Bir Sayfa Seçin

Persona Yaratmak

Persona Yaratmak by Wicode

Personalar, hedefleri, satın alma alışkanlıkları ve özellikleri hedeflenen grubunuzun ihtiyaçlarını temsil eden stereotipik kullanıcılardır. Hedef kitlenizi tanımlamak, ürün/hizmetinizi tasarlamak ve o projenin PR sürecini planlamak açısından persona yaratmak gerçekten önemlidir. Ürün ekibi “Kimin için tasarlıyoruz?” sorusuna yanıt bulacaktır. Personaya bakarak, onların beklentilerini, endişelerini ve motivasyonlarını anlamak, kullanıcıların ihtiyaçlarını tatmin edecek ve dolayısıyla başarılı olacaktır.

Genellikle markalar, personayı gerçekçi bir karakter haline getirmek için birkaç kurgusal kişisel ayrıntı içeren kullanıcı kişi şablonları oluşturur. Klasik demografik bilgilerin yanı sıra eğitim düzeyi, gelir, gelecek hedefler, etki çemberi, büyük harcamalar, endişeler vb. gibi bağlama özel ayrıntıların verilmesi çok önemlidir.

Bir persona yaratmak, marka tasarımı sürecini yönetmenize yardımcı olacaktır. Şirketinizdeki her bir ekip, kimin için çözümler ürettikleri konusunda derin bir anlayışa sahip olacaktır. Karar verme sürecinin ana mekanikleri kısalacak ve daha odaklı hale gelecektir. 

Bir persona kartının kapsaması gereken ana noktalar şunlardır:

  • Demografi: Cinsiyet, Yaş, Gelir
  • Kariyer: Eğitim Düzeyi, İş ve Deneyim
  • Kaygılar: Ana Sorunlar, Endişeler
  • Etki Çemberi: Aile, Arkadaşlar, Akranlar, Etkileyenler
  • İlgi Alanları: Aktiviteler, Hobiler
  • Değerler: İnançlar, Normlar ve Özdeşleşme
  • Bilgi Kaynağı: Çevrimiçi Platformlar, Basılı Medya
  • Hedefler: Gelecek hedefleri, Yatırımlar
Hedef Kitle Oluşturmak